Monday 14 February 2011

saya mahu tak mahu

orang kata tak kenal maka tak cinta. tapi wujudkah kenal maka tak cinta. huh. satu percaturan yang salah telah aku buat. siapa suruh aku cuba sedangkan aku dah tahu ia adalah perkara yang salah. tuhan dah tunjukkan apa yang aku mohon Dia tunjukkan kepada aku. tapi insyAllah masih belum terlambatkan. manusia memang tak pernah lepas dari dosa. tapi jika sentiasa mengulangi dosa yang sama dan tak pernah nak bertaubat memang tak bergunalah manusia itu. hidup ni pun tak lama. cari apa yang perlu tanpa mengikut kehendak nafsu sebagai bekalan bertemu tuhan di akhirat yang kekal abadi. sempena maulid nabi ni sama sama kita perbanyakan selawat. semoga kita mendapat syafaat dari baginda kelak. cintai tuhan dan rasul kerana itu adalah cinta yang sejati.

No comments: