Sunday, 27 November 2011

maal hijrah masa untuk berubah!

bila orang dah kata tak tu memang tak lah kan. kadang aku ni bodoh bangang tak pernah reti nak faham. kalau aku faham pun aku saje yang buat tak faham rasanya. tak apa lah, kali ini aku cuba jadi positif. terima dan menerima seadanya apa yang berlaku. tak ada la sakit sangat sebab kita hanya kawan. aku pun dah semakin bersedia menerima kemungkinan sebegini, namun tak sangka secepat ini kan. dan projek 2 tahun aku pun rasa macam kena tangguh sebab elemen penting sudah tidak ada. sekarang terasa macam menembak tanpa ada sebarang sasaran. tapi aku masih lagi positif di sini kerana perlumbaan masih belum tamat selagi wisel penamat belum dibunyikan. tapi jika kau terasa ada yang luar biasa, itu adalah biasa. aku pun perlu cuba buat sesuatu untuk diri aku. tak mahu lagi hidup bercelaru. aku juga punya ibu punya bapa dan punya adik adik. mereka semua lebih penting. dan aku mahu bergembira di dalam keredhaan-Nya.

Wednesday, 9 November 2011

sabar nek

Lama tak balik kampung rindu aku terubat walaupun dapat balik sekejap je. Raya haji macam biasa lah makan daging sampai lebam. Kenduri sana kendara sini. Letih. Anak saudara pertama aku pun turut berakikah. Agak sibuk la aku raya kali ni walaupun tahun ini tiada lembu ditumbangkan di laman rumah aku. Tapi satu benda yang buat aku gelak besar balik kali ni, bila mak aku cakap yang nenek aku berkenan dengan kawan adik aku yang datang ke rumah minggu lepas. Dia amat suka pada budak tu selepas tengok air mukanya dan budak tu sesuai untuk jadi bini aku katanya. Alahai nek, macam tu sekali eh. Hahaha. Tapi malangnya mengikut adik aku budak tu dah pun berpunya dan sememangnya menjadi rebutan kawan-kawannya. Haha. Aku pun tak nak kawin lagi la. Tak mampu. Sabar ye nek.
There was an error in this gadget