Wednesday 20 October 2010

nur kasih

ke kanan bukan ke kiri pun bukan,
di tengah tengah pohon mengkudu,
emel jangan facebook pun jangan,
bersama sama menanggung rindu.

pantun ni aku petik dari brother in-team semasa diorang buat persembahan kat UM malam semalam sebelum diorang mempersembahkan lagu nur kasih. beliau cakap beliau dapat pantun ni dari seorang ustaz yang menjawab pertanyaan seorang muridnya yang tak dapat menahan rasa cinta nya terhadap seorang wanita. masyaAllah, kalau la dari dulu lagi aku sedar akan hakikat ini. alangkah baik nya. namun aku menadah tangan tanda syukur kerana aku sedar hakikat ini walaupun sudah agak terlambat. namun, aku rasa tidak salah sekiranya sekali sekala aku bertanyakan khabar mereka kan? kan? kan?

aku sebenarnya nak buat posting pasal rock kapak. sebab kadang kadang aku rasa muzik zaman pak cik aku muda muda ni ada die punye roh tersendiri. tiba tiba kan. aku pun terasa nk simpan rambut panjang panjang macam pak cik aku buat. tapi next time je lah cite eh. ayah aku? oh ayah aku tak macam pak cik aku. dia dari muda lagi berkopiah.he. tapi pak cik aku sekarang pun berkopiah. surau pun dah jadi rumah kedua beliau. insyallah aku pun menyusul nanti di belakang mereka. haaa.

6 comments:

Cik Tulip said...

macam pernah baca ayat tu...
kat status buddy... hahaha...
ingat dia reka sendiri... copy paste rupanya... heh3...

Anonymous said...

haha.. tidak ada apa pun yg original dari kita. kerana kita adalah gabungan dari apa yang kita lihat, kita dengar dan kita alami.kita sendiri pun milikNya. he

Cik Tulip said...

mak aih... ayat anda sungguh membuatkan saya terpegun!!!
tapi betul gak tu.... hehe....

Anonymous said...

haha.. biasa biasa saja.

Cik Tulip said...

kalau ternampak kata2 ni kat fb jangan terkejut ye... nak post... macam dah suka plak kata2 nih... heh3...
mintak izin ye...

Anonymous said...

haha.. tak ada masalah.hee