Sunday 11 September 2011

saya gembira

Masa bersedih banyak je idea nak menulis. Bila bergembira langsung tidak beridea. Terima kasih Tuhan atas segala limpah kurnia yang Kau berikan. Aku cuba mensyukuri semuanya itu. Aku ingin menulis semua perkara yang terjadi pada aku selama aku hidup ni buat pengajaran buat pembaca samada yang setia atau tidak. Puas aku tatap papan kekunci, namun jemari aku tak mahu menari diatasnya. Walau tak ada benda yang aku nak kongsi tetap juga aku mahu post. Mungkin sebab bosan duduk seorang di rumah selama seminggu ni. Abang aku katanya akan sampai pada malam ni, masih tak sampai lagi. Em, tiba-tiba teringat, tadi semasa aku bersalam dengan bilal masjid dia lambat lepaskan tangan dia masa bercakap dengan aku dan masa bersalam tu dia gerak-gerakan hujung jari dia di tapak tangan aku. Aku rasa pernah dengar pasal cara orang bersalam macam tu, tapi aku lupa. Sesiapa yang tahu boleh tolong ingatkan aku? Terima kasih.

4 comments:

Cik Tulip said...

betul... time bersedih baru banyak idea nak tulis... mcm tu jgk kita dengan Allah kot... masa sedih lebih banyak cari Dia berbanding masa gembira...

Master Mister Mohamad 'Alim said...

hem... betull.. manusia mudah lupa bila bergembira

Simpan Jiwaku said...

Yang tang org masjid men kuit2 jari tu gua de pelik sket.. Bab member gua slalu slam ngan gua kat kdai mamak pun wat cmtu gak..

Master Mister Mohamad 'Alim said...

ad. gaya ntah pape. org2 tua suke salam cara mcm tu.