Thursday 5 May 2011

tapi, tapi apa?

Kadang pernah terfikir. Mengapa tatkala cinta menyapa aku tidak pernah membalas walaupun hati aku tidak berkata tidak padanya. Pelik. Bukan tak mahu. Bukan juga malu. Tapi, tapi apa? Bukan memilih, bukan juga jual mahal. Tapi, tapi apa? Aku nak, bukan tak nak. Tapi, tapi apa? Buat mereka yang pernah aku beri harapan. Aku memohon maaf. Mungkin takdir sudah menentukan yang kita masih belum boleh bersama. Aku masih menagih cinta lama? Ah tidak. Aku sudah boleh menerima kenyataan yang sekiranya sayang tak semestinya bersama dan cinta tak semestinya sejiwa. Semua itu sudah aku benamkan jauh tanpa sisa di dalam jiwa aku. Aku cuma menanti moga sang puteri penghias dunia, penunjuk jalan ke syurga datang menyapa. Percayalah. Aku akan terima jika dia yang Dia ciptakan untuk aku.

5 comments:

nadzkyn said...

jodoh tak ada lg lah tuh...

Cik Tulip said...

kalau pun dah jatuh cinta, biarlah cinta berpaksi pada Dia... Bukan berpaksi pada nafsu...supaya tak kan wujud perasaan menyesal dengan apa yg terjadi... haisy...

semoga bertemu dengan cinta yg diredhai Allah... insyaAllah... ameen...

Master Mister Mohamad 'Alim said...

kikyn : maseh belum mahu kahwin lagi lah.. tapi, tapi apa?

zai: paksi? memg hidup ni untuk dia. tp kdg terlalai. tp ada ke cinta berpaksi pada Nya selain dari ikatan yang dibenarkan oleh Nya?

Cik Tulip said...

entah la... susah nak kata la... tapi berapa ramai org yg percaya cinta lepas kawen.... hmmm... tepuk dada tanya la iman masing2... hehe...

Master Mister Mohamad 'Alim said...

tepuk dada duk diam2 je la. lg baik kn.he