Wednesday 22 December 2010

aku nak tanya kau!

eh kau. kau ada awek tak? awek ni memang tak boleh ada kan sebenarnya. takkan kau tak tahu kenapa tak boleh. kalau kau jadi aku, nanti mesti kau tahu kenapa ada awek tu tak boleh. aku pun dah memang rasa tak mahu ada awek. tapi, aku punya keinginan untuk hidup bersama pilihan hati aku, seperti mana insan lain. fitrah manusia. tapi sejarah buat aku fikir tak kira siapa dia nanti, jika dia ditakdirkan untuk aku, aku akan terima. terima kasih kepada yang membentuk fikiran aku untuk jadi sebegitu. namun ada yang kata, kalau kita mahu dia tapi kita diam sahaja maka kita dan dia takkan ke mana. ada betul katanya. namun nak hidup dengan anak orang ni kena ada modal lah. bukan setakat seguni beras sekilo ayam modalnya. kalau ada modal, mahu je aku sunting bunga kat taman tu. bukan sekuntum, bukan dua kuntum, bukan tiga kuntum tapi empat kuntum aku nak. tapi kalu mampu lah. ah! tapi itu pastinya takkan berlaku. aku tak mahu berdosa kalau tak mampu nak berlaku adil. sekarang hidup aku belum lagi statik. ke hulu ke hilir mencari tapak yang utuh. mencari modal di samping mencari si dia yang sesuai. andai kata si dia muncul sebelum modal dan tapak aku kukuh. selain berdoa apa lagi yang perlu aku buat? itu yang aku nak tanya kau.

8 comments:

www.keryoki.tk said...

haha..

Anonymous said...

esh! x menjawab soalan tu boh!

Cik Tulip said...

kalau i la jd u... (walaupun sgt mustahil la nak jd u... sbb i pompuan, tak yah fikir sgt pasal modal)... i akan ikat dia dulu... itu yg penting... ikat la dengan tali guni ke, tali rafia ke... apa2 la asal terikat.... ikatan yg akan menjadikan ia sah... maksud di sini, ikat dgn pertunangan dulu ke.... (tu tanda kiter serius dgn dia)... kalau tanpa sebarang ikatan, modal plak x de silap aribulan dia gi lari kat org lain.. u jugak yg merana... boleh terima ke cadangan i ni...??? hak3...

Anonymous said...

hem. ikat orang bukan macam ikat tali kasut oi. kalau la boleh di ikat dgn tali rafia memg senang kn. n nk btunang pn kna pakai modal la.

Cik Tulip said...

alahai... x yah la wat besar-besaran sangat pon.... kalau susah2 sangat, sentiasa la puasa.... bagus tu... banyak pahala.... baik utk kesihatan jugak tu.... heh...

Anonymous said...

ya ya.. itu yg terbaik. puasa pn ad la amalkn tp jrg2 jek. x thn tgk mkanan.haha

Cik Tulip said...

baca ni... bagus ni utk i, you... & semua... heh3........
http://www.facebook.com/?ref=home#!/note.php?note_id=188359137846440&id=100001665364749

Anonymous said...

i like!