niat dah aku pasang. hanya menunggu pelaksanaannya. berubah. berhijrah. terus aku cuba walaupun payah. setiap hari. dosa silam yang tercalit tidak dapat aku lupa. siapa aku untuk mengubah masa lampau. hanya masa hadapan yang mampu aku cipta. hidup dibayangi kegelapan amat payah. setiap hari aku mengenang dia, bukannya Dia. namun aku tetap mengagah untuk berjumpa Dia. ah, sudah. yang lepas biar lepas. biar! yang menunggu di hadapan. tunggu nanti lah dengan sabar semoga kita akan berjumpa sayang.
Tuesday, 7 December 2010
Wednesday, 17 November 2010
pengorbanan
Monday, 8 November 2010
pilihan
ah! tensi. hari hari ada ada je pilihan yang perlu di buat. sakit otak aku. kenapa perlu ada pilihan ha? em. bukan aku takut untuk memilih tapi aku takut akibat salah memilih. setiap keputusan boleh di buat dalam masa satu saat je. tapi bahana dari keputusan mungkin selamanya. aku perlukan yang terbaik. atau aku perlu kan hanya yang aku perlu. jika lebih atau terbaik itu adalah bonus. tidak siapa yang boleh membantu aku kecuali yang Esa. istikharah...
Saturday, 30 October 2010
pahlawan merah!
ah! tak dapat nak ke stadium. tensi tensi tensi! jasad aku kat depan tv kedai mamak, tapi semangat aku di stadium bukit jalil. gomo kelate gomo. biar mene tuh sek kito!
Sunday, 24 October 2010
hanya biasa tidak istimewa
Wednesday, 20 October 2010
nur kasih
ke kanan bukan ke kiri pun bukan,
di tengah tengah pohon mengkudu,
emel jangan facebook pun jangan,
bersama sama menanggung rindu.
di tengah tengah pohon mengkudu,
emel jangan facebook pun jangan,
bersama sama menanggung rindu.
pantun ni aku petik dari brother in-team semasa diorang buat persembahan kat UM malam semalam sebelum diorang mempersembahkan lagu nur kasih. beliau cakap beliau dapat pantun ni dari seorang ustaz yang menjawab pertanyaan seorang muridnya yang tak dapat menahan rasa cinta nya terhadap seorang wanita. masyaAllah, kalau la dari dulu lagi aku sedar akan hakikat ini. alangkah baik nya. namun aku menadah tangan tanda syukur kerana aku sedar hakikat ini walaupun sudah agak terlambat. namun, aku rasa tidak salah sekiranya sekali sekala aku bertanyakan khabar mereka kan? kan? kan?
aku sebenarnya nak buat posting pasal rock kapak. sebab kadang kadang aku rasa muzik zaman pak cik aku muda muda ni ada die punye roh tersendiri. tiba tiba kan. aku pun terasa nk simpan rambut panjang panjang macam pak cik aku buat. tapi next time je lah cite eh. ayah aku? oh ayah aku tak macam pak cik aku. dia dari muda lagi berkopiah.he. tapi pak cik aku sekarang pun berkopiah. surau pun dah jadi rumah kedua beliau. insyallah aku pun menyusul nanti di belakang mereka. haaa.
aku sebenarnya nak buat posting pasal rock kapak. sebab kadang kadang aku rasa muzik zaman pak cik aku muda muda ni ada die punye roh tersendiri. tiba tiba kan. aku pun terasa nk simpan rambut panjang panjang macam pak cik aku buat. tapi next time je lah cite eh. ayah aku? oh ayah aku tak macam pak cik aku. dia dari muda lagi berkopiah.he. tapi pak cik aku sekarang pun berkopiah. surau pun dah jadi rumah kedua beliau. insyallah aku pun menyusul nanti di belakang mereka. haaa.
Subscribe to:
Posts (Atom)